donderdag 21 mei 2009

Karin

Wat vind je van interviews?
Sommige vind ik goed, andere slecht. Bijvoorbeeld als de geïnterviewde niet uit mag praten. Ik vind dat in interviews hele onnozele vragen gesteld worden. Of ik denk: dat heeft degene al gezegd en nu vraag je het weer. Ik denk dat de interviewer goed moet kunnen luisteren.

Wie zou je zelf graag eens interviewen?
Matthijs van Nieuwkerk en Jeroen Pauw.


Wat zou je Matthijs als eerste vragen?
‘Je wekt de indruk dat als mensen je te snel af zijn, je dit niet leuk vindt. Waarom moet het altijd gaan zoals jij wilt, kom je over als een controlefreak?’ Je bent het leukst als je die controle verliest, als je de slappe lach krijgt.

Wat zou je Jeroen als eerste vragen?
‘Waarom hij, toen hij de zus van een van de slachtoffers op koninginnedag interviewde vervolgens tegen één van de andere gasten, zei: nu weer naar een hele andere categorie, want per slot van rekening gaat het leven gewoon door?’ Dit vond ik ongepast. Een andere gast maakte ook nog een opmerking over het enorme contrast tussen de twee onderwerpen. Ik vind hem af en toe heel erg bot.

Welke vraag zou verrassend zijn voor je?
De vriend van een vriendin vroeg me toen ik voor het eerst aan hem werd voorgesteld: ‘jij houdt zeker van Abba?’ Dat zal ik van mijn leven niet vergeten.

Welke vraag mag beslist niet gesteld worden aan jou?
‘Ben je gelukkig?’ vind ik ook zo’n onnozele vraag. Een vriend van me zei eens: ‘ik ben vijf minuten gelukkig tussen twee depressies door.’

Wat doet kunst jou?
Kunst kan me wel ontroeren. Ik hou van mooie dingen. Ik kan niet zeggen van welke stroming ik het meeste houd. Iets spreekt me wel of niet aan. Dat kan van alles zijn ook interieur of wat kinderen maken. Dat kun je vaak zo in een lijst hangen.

Hoe zenuwachtig was je?
Niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers

Over mij

Mijn foto
in maart en april een quiz, in mei interviews, in juni roddels, total make overs in juli, augustus de videoroman, september stellingen, in oktober een kort luisterverhaal, bloopers in november, een december vol problemen, in januari lekker makkelijk, in februari en maart de fauna reportage, in april is minimarktonderzoek onder uitzendbureaus als soapopera verwijderd onder het mom van eigenbelangen gaan voor, toen op stap met mijn oudste zoon, nu mijmeren over een nieuwe website