zondag 20 december 2009

bakvis

Lieve Jacqueline,

Gisteren was ik op een feestje en raakte ik in gesprek met een jongeman waar ik mijn ogen niet vanaf kon houden. We waren geanimeerd aan het praten totdat hij zei, typisch zo’n patatgeneratiereactie. Ik ken de term generatie x en volgens mij bestaat generatie y ook. Ik heb het natuurlijk opgezocht en vraag me af of hij dit grappig bedoelde, dus duidelijk met me wilde flirten. Dan vindt hij me waarschijnlijk leuk! Of was het echt raak, ik bedoel echt gemeen. Ik ben nog jong, zo rond de veertig. Voor het eerst in mijn leven voel ik me onzeker. Ik lijk wel een puber. Nu vraag ik me af hoe ik achter de ware betekenis kan komen van zijn opmerking. Je begrijpt dat ik dit het liefst zo doe dat hij er niets van merkt. Weet jij hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Een onzekere blom van veertig.


----------------------------------------------------------------------------


Lieve onzekere blom van veertig,

Het is jammer dat je niet de context van de opmerking beschrijft dan had ik er iets meer op in kunnen gaan. Je komt verliefd over. Wil jij wel terug naar de tijd dat je in snackbars hangt en achterop een brommer zit om dan te verkleumen omdat je een te dunne panty aanhebt? Zit je nu echt te springen om als een nerveuze bakvis te wachten bij de telefoon om te zien of hij nog belt? Heb je echt zin om de hele dag voor het raam naar dwarrelende sneeuwvlokken te staren? Kom op. Stel je niet aan. Geef jezelf een schop onder je kont, doe eens een achterstallig klusje. Je bent toch geen patatgeneratie. Neem een huisdier. Vissen kun je niet aaien maar doen het esthetisch heel goed.

Lieve stevige groet van Jacqueline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers

Over mij

Mijn foto
in maart en april een quiz, in mei interviews, in juni roddels, total make overs in juli, augustus de videoroman, september stellingen, in oktober een kort luisterverhaal, bloopers in november, een december vol problemen, in januari lekker makkelijk, in februari en maart de fauna reportage, in april is minimarktonderzoek onder uitzendbureaus als soapopera verwijderd onder het mom van eigenbelangen gaan voor, toen op stap met mijn oudste zoon, nu mijmeren over een nieuwe website