dinsdag 22 december 2009

stijlloos

Lieve Jacqueline,

Ik val maar meteen met de deur in huis, kort maar goed; ik heb geen stijl. Ik heb geld genoeg, dat is het probleem niet, maar nu mijn 13e maand net weer is gestort realiseer ik me ineens weer dat ik niet weet hoe ik het moet uitgeven. Ik weet niet wat bij me past. Als een verkoopster zegt: 'dat staat je goed' dan koop ik het. Niet zelden sta ik dan thuis voor de spiegel en herken mezelf niet terug. Ook mijn inrichting is een zooitje. Ik woon alleen, ik kan doen wat ik wil, maar ik heb gewoon geen stijl. Ik zie het zelf heus wel, maar wat kan ik er aan doen? Alles dezelfde kleur? De helft eruit gooien? Ik kan toch moeilijk voor alles een adviseur inhuren. Heb jij een goed advies?

Liefs van een stijlloos iemand.


----------------------------------------------------------------------------


Lieve stijlloos iemand,

Jij bent al heel ver! Het onder ogen zien van stijlloosheid is de eerste stap naar genezing. Begin met het maken van collages. Hiervoor kun je van alles gebruiken. Wc rollen, plaatjes (bijvoorbeeld uit tijdschriften) foto’s, oude boeken, plastic, groente en fruit netjes, blokjes hout, noem het maar op.) Zo kun je stijl ontwikkelen. Ga net zo lang door tot je tevreden bent. Laat deze collages zien aan anderen mensen en vraag wat ze ervan vinden. Met deze feedback kun je goed werken aan je gebrek aan stijl. Wissel af tussen grote en kleine collages. Werk plat (twee dimensionaal) en ook ruimtelijk. Leg de collages goed vast (op foto’s) dan kun je ze makkelijk naast elkaar leggen en goed zien of er al verbetering te constateren valt. Vanuit het werken met collages kun je overstappen naar het echte werk. Je outfit, je eigen huis. Wie weet wordt het nog wel je hobby en ben jij binnenkort onze nieuwe topstylist. De winter is de perfecte tijd om hiermee je dagen te vullen.

Lieve groet retour van Jacqueline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers

Over mij

Mijn foto
in maart en april een quiz, in mei interviews, in juni roddels, total make overs in juli, augustus de videoroman, september stellingen, in oktober een kort luisterverhaal, bloopers in november, een december vol problemen, in januari lekker makkelijk, in februari en maart de fauna reportage, in april is minimarktonderzoek onder uitzendbureaus als soapopera verwijderd onder het mom van eigenbelangen gaan voor, toen op stap met mijn oudste zoon, nu mijmeren over een nieuwe website