zaterdag 5 december 2009

strijd

Lieve Jacqueline,

Sinds ik moeder ben heb ik zo’n last van die concurrentiestrijd onderling. Ik merk dat moeders bezig zijn met het vergelijken van de eigen kinderen met jouw (fantastische) nakomelingen. Dan zegt zo’n doos: ‘Pamela kan al fietsen. Kan jouw zoon dat nog steeds niet?’ Nu is mijn grootste angst dat ik ook zo ben, wat denk jij?

Een hysterische moeder.


------------------------------------------------------------------------------


Lieve hysterische moeder,

Het klopt dat hormonen een kleine wedijverdrift aanwakkeren. Natuurlijk heeft de ene vrouw dit sterker dan de andere. Niets om je druk over te maken. Of jij ook zo bent, weet ik niet, dat weet je zelf toch het beste? Ik denk eigenlijk wel, anders mekker je er niet over. Helaas ben je al zo’n stomme moeder.

Lieve groet van Jacqueline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers

Over mij

Mijn foto
in maart en april een quiz, in mei interviews, in juni roddels, total make overs in juli, augustus de videoroman, september stellingen, in oktober een kort luisterverhaal, bloopers in november, een december vol problemen, in januari lekker makkelijk, in februari en maart de fauna reportage, in april is minimarktonderzoek onder uitzendbureaus als soapopera verwijderd onder het mom van eigenbelangen gaan voor, toen op stap met mijn oudste zoon, nu mijmeren over een nieuwe website