dinsdag 9 maart 2010

gekker

Is een gekker, het moet niet gekker worden, een dier? Geef het beestje een naam. Het is een samenraapsel van gekko en kikker, precies het dier, door mij bedacht omdat ik de officiƫle naam niet ken. Misschien is het wel een brute mutatie van de natuur, gelukkig maar anders zouden wij, jij en ik, hier niet zijn.
De gekker openbaart zich plotseling zoals iets nieuws, dus vreemd, altijd doet. Komt het omdat je onbewust niet voorbereid bent op nooit eerder waargenomen frivoliteiten?
Ik kijk op als ik de gekker aan de muur geplakt zie. Vervolgens ben ik betoverd. Het beest plakt als een gekko en beweegt als een kikker. De kop, voorpoten, het bovenlichaam zijn gelijk de gekko, de achterpoten zijn op zijn kikkers. De gekker lijkt beweeglijker, het is knap hoe hij springt en verderop weer aan de muur kleeft alsof er niets aan de hand is. Onze ontmoeting duurt kort, hij is net als ik alleen en verdwijnt even abrupt als zijn entree. Ik knipper met mijn ogen en verwerk het even voor ik tot de orde van de middag overga.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers

Over mij

Mijn foto
in maart en april een quiz, in mei interviews, in juni roddels, total make overs in juli, augustus de videoroman, september stellingen, in oktober een kort luisterverhaal, bloopers in november, een december vol problemen, in januari lekker makkelijk, in februari en maart de fauna reportage, in april is minimarktonderzoek onder uitzendbureaus als soapopera verwijderd onder het mom van eigenbelangen gaan voor, toen op stap met mijn oudste zoon, nu mijmeren over een nieuwe website