zaterdag 12 december 2009

dolgelukkig

Lieve Jacqueline

Je bent een kanjer. Ik had mij eigenlijk al verzoend met het vooruitzicht op sombere en eenzame feestdagen, Dankzij jouw gouden tip is alles toch weer goed gekomen! De situatie dreigde eerst nog te escaleren. Nadat ik hals over kop huis en haard had moeten verlaten heeft mijn vrouw zich toegang verschaft tot mijn e-mail correspondentie. Uitzinnig van woede kwam zij bij de galerie verhaal halen. Wie of wat die ‘Lieve Jacqueline’ moest voorstellen? Juist op dat moment kwamen Leonie en Jeffrey van Stichting Relatiebehoud de straat inrijden. Jeffrey wist de ook al ter plekke gearriveerde (onervaren) politiemensen te overreden hun getrokken dienstwapen weer op te bergen. Leonie kon in no time mijn vrouw tot rede brengen. Wat een professional is die vrouw! Daarna zijn wij oplossingsgericht om de tafel gaan zitten. Al snel werden wij het eens. Nadat enige aanpassingen in de huwelijkse voorwaarden waren uitonderhandeld ben ik weer in genade aangenomen. De galerie inclusief de omvangrijke stockcollectie staat nu op naam van mijn vrouw. Wel heb ik het eeuwigdurend vruchtgebruik over de opstallen en blijft ook de galerienaam ongewijzigd. Leonie heeft nog uitgelegd hoe in de toekomst dergelijke situaties te vermijden. Het misverstand met mijn vrouw bleek een klassiek voorbeeld uit de communicatiewetenschap. Door te veel ruis tussen zender en ontvanger wordt de boodschap niet goed overgebracht. Ik had op jouw advies richting mijn vrouw gecommuniceerd dat ik een verrassing aan het voorbereiden was. Mijn vrouw gaf toen aan schoon genoeg te hebben van mijn vieze praatjes en niet van plan was zich van voren noch van achteren door mij te laten...(piep)... Achteraf konden wij er met zijn vieren erg om lachen. Wij hebben een afspraak gemaakt om zo snel mogelijk bij Leonie en Jeffrey in Grijpskerk langs te gaan voor een stukje nacounseling. Rest mij jou en jouw gezin vast hele fijne dagen toe te wensen.

Een dolgelukkige galerist


-----------------------------------------------------------------------------


Lieve dolgelukkige galerist,

Wedden dat jij een ronde tafel hebt. Pas op met nacounseling. Je kunt de boel ook overdrijven. Jij als kunstenaar weet dit als geen ander. Durf op tijd te stoppen. Ikzelf heb slechte ervaringen met Leonie van Stichting Relatiebehoud. Jeffrey daarentegen maakt dit ruimschoots goed. Met hem heb ik hele leuke avonden gehad. Zo zie je dat alles een kwestie van smaak is. Hoe gaat het met de hond?

Lieve groet van Jacqueline

1 opmerking:

Volgers

Over mij

Mijn foto
in maart en april een quiz, in mei interviews, in juni roddels, total make overs in juli, augustus de videoroman, september stellingen, in oktober een kort luisterverhaal, bloopers in november, een december vol problemen, in januari lekker makkelijk, in februari en maart de fauna reportage, in april is minimarktonderzoek onder uitzendbureaus als soapopera verwijderd onder het mom van eigenbelangen gaan voor, toen op stap met mijn oudste zoon, nu mijmeren over een nieuwe website