zaterdag 19 december 2009

ongelijk

Lieve Jacqueline,

Drie weken geleden ben ik na het stappen in een dronken bui op de zijachterkant van mijn hoofd gevallen. Ik ben buiten bewustzijn geweest en werd ‘s morgens wakker met een pijnlijke bult op mijn hoofd en moest mijn best doen om scherp te kunnen zien. Na uren slapen was ik ’s avonds weer fris. De volgende dag zag ik in de spiegel dat mijn pupillen ongelijk waren. De bult is inmiddels al een week weg, maar mijn pupillen zitten nog steeds scheef. Op recente foto's is te zien dat dit voorheen zeker niet het geval was. Ik voel me prima, was het eigenlijk al vergeten, maar door die ongelijke pupillen maak ik me nu enigszins zorgen (ze reageren wel goed op licht). Aangezien mijn ouders er niets van weten en ik dit liever zo wil houden, vraag ik je wat te doen? Trekken die ogen wel bij?

Een geschrokken wildebras.


-----------------------------------------------------------------------------



Heb jij wel eens van een taxi gehoord? Een apparaat dat je in ieder geval zonder bulten en dergelijke thuis kunt brengen als je een borreltje hebt gedronken. Overweeg het eens. Wat betreft je pupillen. Ik zie daar toch een vorm van schoonheid in. Er zijn mensen die kapitalen neerleggen om hun uiterlijk te veranderen en jij hebt het gratis en voor niets. Hoe vind je zelf dat het staat? Wie weet word jij nu het supermodel op het schoolplein. Je bent vast (een) enig kind. Over je ouders. Als ze dit niet gemerkt hebben is het dan geen tijd voor een gesprek onder vier ogen? Laat nu je pupillen even met rust. Bezoek de kapper. Met scheve pupillen wil mogelijk een nieuwe haardracht ander licht op de iris werpen. Laat de zon eens in je hoofd schijnen. Laat je geest eens uitwaaien. Je zult zien, je zorgen verdwijnen dan als sporen in sneeuw.

Lieve groet van Jacqueline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers

Over mij

Mijn foto
in maart en april een quiz, in mei interviews, in juni roddels, total make overs in juli, augustus de videoroman, september stellingen, in oktober een kort luisterverhaal, bloopers in november, een december vol problemen, in januari lekker makkelijk, in februari en maart de fauna reportage, in april is minimarktonderzoek onder uitzendbureaus als soapopera verwijderd onder het mom van eigenbelangen gaan voor, toen op stap met mijn oudste zoon, nu mijmeren over een nieuwe website