maandag 7 december 2009

nood

Lieve Jacqueline,

Hoe word ik in godsnaam zo doortastend als jij? Als een vriend of vriendin in nood bij mij aanklopt, probeer ik het ook wel eens. ‘Speel galgje met je partner!’ zeg ik dan. ‘Of scrabble,’ roep ik er dan meteen achteraan. ‘Of dierendomino of Cluëdo of...’ En dan zie ik de eerst zo verwachtingsvolle blik van de ander weer uitdoven. Heb ik het gewoon niet in me of valt het te leren?

Een ontgoochelde raadgever.

------------------------------------------------------------------------------

Lieve ontgoochelde raadgever,

Als je niet eens een duidelijke keuze kunt maken voor een spel, zie ik het heel somber voor je in. Ik raad je dan ook aan te stoppen met datgene te willen zijn dat niet voor je is weggelegd. Probeer eerst eens een cursus. Mocht dit niets uithalen wees dan tevreden.

Lieve groet van Jacqueline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers

Over mij

Mijn foto
in maart en april een quiz, in mei interviews, in juni roddels, total make overs in juli, augustus de videoroman, september stellingen, in oktober een kort luisterverhaal, bloopers in november, een december vol problemen, in januari lekker makkelijk, in februari en maart de fauna reportage, in april is minimarktonderzoek onder uitzendbureaus als soapopera verwijderd onder het mom van eigenbelangen gaan voor, toen op stap met mijn oudste zoon, nu mijmeren over een nieuwe website