zondag 27 december 2009

drukbezet

Lieve Jacqueline,

Ik ben een drukbezette vrouw, ik heb een uitdagende fulltime job, vier schatten van kinderen, een volkstuin en een hulpbehoevende moeder. Ik sta positief in het leven, bij mij is het glas altijd halfvol en ik zie alleen maar uitdagingen. Uiteraard ben ik nu druk met de kerstboodschappen, ik heb voor iedereen een leuk cadeau voor onder de boom, en ben halverwege mijn lijstje voor het kerstmenu; ik moet alleen nog even langs de biologische slager, mijn wijnmannetje (hij heeft wat flesjes voor mij apart gezet) en het Vlaamsch Broodhuis en dan duik ik de keuken in. Morgen komt mijn familie ( twee zussen met aanhang en kinderen en mijn moeder) en de familie van mijn man: zijn vader en vrouw, zijn moeder met haar vriendin (de ouders van mijn man gaan nog altijd prima met elkaar om) en zijn broer met zijn vriend en zijn ex, want die had nog niets met de kerst. Nou ja, gelukkig woon ik groot. Ik verheug me er enorm op om iedereen weer bij elkaar te zien, misschien gaan we wel weer kareoke doen, net als vorig jaar, maar de kids zullen wel willen Wii'en. Ik hou er rekening mee dat de hele bups blijft slapen, want het gaat waarschijnlijk ijzelen, leuk hè? Het enige probleem is eigenlijk dat ik soms ineens hevig verlang naar een eenzame kerst, dat lijkt me zo romantisch. Ik zag gisteren een oudere man een pak Brinta en drie liter melk kopen. Dat lijkt me nou heerlijk. Drie dagen lang alleen maar warme pap eten, op de bank, met een dekentje. Is dit een ongezonde gedachte? Mijn psych is met vakantie, vandaar dat ik het aan jou vraag. Kun je me snel antwoorden ajb? En ik kon geen rekeningnummer vinden, hoe betaal ik voor dit consult? Graag reactie voor de kerst.

Met hartelijke groet,

Een drukbezette vrouw


----------------------------------------------------------------------------------


Lieve drukbezette vrouw,

Wedden dat je hebt genoten van de afgelopen drie dagen en dat je dit volgend jaar weer doet. Dit kan niet anders met zo’n wonderlijke familie. Jong en oud, zo ruimdenkend over homoseksualiteit met exen die welkom blijven. Jij bent een rijk mens. Van een potje zingen knap je toch geweldig op? Had je het geluk dat er familievetes, dramatisch met een teveel aan alcohol, zijn uitgevochten? Ik hoop het voor je, een kerst zonder is niet compleet. Misschien is het nu tijd om de familie even de familie te laten en oud & nieuw met vrienden door te brengen. Je kunt bijvoorbeeld een lang weekend een stedentrip maken rond die tijd. Het kan heel verruimend zijn om de jaarwisseling in het buitenland mee te maken. Dit kun je trouwens ook heel goed alleen doen. Ik raad je aan om niet over goede voornemens na te denken. Ik verbied het je zelfs. Dit soort fratsen kun jij er als drukbezette vrouw er niet bij hebben. Brinta, dat spul, is op een bepaald moment in je leven, niet meer te vreten. Geef toe, je moet er toch niet aan denken om drie dagen door pap te lepelen? Zie dit gratis prietpraatje niet als consult. Dat heb jij helemaal niet nodig. Dat meen ik echt!

Lieve groet van Jacqueline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers

Over mij

Mijn foto
in maart en april een quiz, in mei interviews, in juni roddels, total make overs in juli, augustus de videoroman, september stellingen, in oktober een kort luisterverhaal, bloopers in november, een december vol problemen, in januari lekker makkelijk, in februari en maart de fauna reportage, in april is minimarktonderzoek onder uitzendbureaus als soapopera verwijderd onder het mom van eigenbelangen gaan voor, toen op stap met mijn oudste zoon, nu mijmeren over een nieuwe website