donderdag 17 december 2009

slapeloosheid

Lieve Jacqueline,

Als jonge meest belovende kunstschilder van mijn generatie heb ik nog steeds veel succes. Mijn schilderijen gaan de hele wereld rond. Eigenlijk heb ik niets te klagen. Toch heb ik al een paar weken last van slapeloosheid. Dat komt door een steeds terugkerende droom waar ik midden in de nacht uit wakker schrik. In de droom bevind ik mij met een aantal mij onbekende personen in een lift. De lift gaat gek genoeg niet op en neer maar beweegt zich horizontaal door een mij onbekende stad. Ik doe de hele tijd vergeefs mijn best de lift te laten stoppen. Eenmaal wakker lukt het niet alsnog de slaap te vatten. Heb jij een idee?

Een slapeloze kunstschilder


---------------------------------------------------------------------------


Lieve slapeloze kunstschilder,

Eén idee? Jammer dat ik je niet persoonlijk ken want ik ben dol op meest belovende jonge aantrekkelijke kunstschilders. Dit terzijde. Kun jij je droom niet schilderen. Ja, gewoon beeldend weergeven. Dat helpt misschien geen ene moer maar je stapt meteen uit je ‘comfort zone’. Als je begrijpt wat ik bedoel (knipoog). Als je er een hele serie van maakt kun je de liftbeweging ook vangen. De film de glazen lift moet je zeker zien op VODcast, als inspiratie. Wordt meester in slaapwandelen. Hoe sta je ten opzichte van yoga? Een ruksessie (sorry voor het woord) kan een kordate handeling zijn om slaperig te worden. Het proberen waard. Mocht dit niet helpen allemaal, het laatste heb je waarschijnlijk al geprobeerd, grijp dan naar de pillen. Deze zijn in de betere drogist te kopen.

Lieve groet van Jacqueline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers

Over mij

Mijn foto
in maart en april een quiz, in mei interviews, in juni roddels, total make overs in juli, augustus de videoroman, september stellingen, in oktober een kort luisterverhaal, bloopers in november, een december vol problemen, in januari lekker makkelijk, in februari en maart de fauna reportage, in april is minimarktonderzoek onder uitzendbureaus als soapopera verwijderd onder het mom van eigenbelangen gaan voor, toen op stap met mijn oudste zoon, nu mijmeren over een nieuwe website