woensdag 16 december 2009

smoorverliefd

Lieve Jacqueline,

Na de zomervakantie ben ik gestart met de cursus Internet voor Senioren. Mijn vrouw is niet meegegaan, want zij wil niks van dat moderne gedoe weten. Zelf was ik meteen razend enthousiast. Het was alsof er een nieuwe wereld voor mij openging. Maar nu zit ik behoorlijk in de problemen. In les 9 zijn we met de hele groep lid geworden van Schoolbank.nl. Sindsdien ben ik niet meer uit het buurthuis weg te slaan. Ik ben namelijk smoorverliefd geworden op Marijke B....., die op dezelfde school zat als ik maar een klas hoger. Toentertijd al was ik erg van haar onder de indruk, maar ik durfde natuurlijk geen toenadering te zoeken. Nu overweeg ik iedere dag haar via e-mail (les 5) te benaderen, maar ik weet niet of dat nu wel zo verstandig is. Mijn vrouw weet natuurlijk van niets. Wat moet ik doen?

Een smoorverliefde senior.


-----------------------------------------------------------------------------


Lieve smoorverliefde senior,

Wat zit jij in een lekker lastig pakket zeg. Zoek direct een stagiaire. Mag ik je tussendoor de grootste complimenten geven dat jij een webcursus doet. Met een vrouw die daar niets van moet hebben kan ik me het hele gebeuren levendig voorstellen. Smoorverliefd. Zet vaak de radio aan. Daar worden doorgaans veel hitjes, ‘lovesongs’ gedraaid. Met nog eens de hele dag reclame. Haal het geheel uit de zogenaamde ‘onlinefase’. Zorg dat je alles van Marijke B....., te weten komt. Begin een korte affaire met haar. Voor je het weet ben je zo verveeld dat je ervan gaat neuspeuteren. Kun je een beetje acteren? Dit is handig om het verborgen te houden voor je vrouw en om te doen alsof jullie het nog leuk hebben met elkaar. Trouwens wist je dat er vaak blijkt dat als je verliefd wordt op een ander, je partner ook al een oogje heeft laten vallen op iemand. Dat zou helemaal geweldig zijn. Als dit zo is, hebben jullie geluk. Samen op een roze wolk is veel leuker, laat staan met zijn vieren.

Lieve groet van Jacqueline 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers

Over mij

Mijn foto
in maart en april een quiz, in mei interviews, in juni roddels, total make overs in juli, augustus de videoroman, september stellingen, in oktober een kort luisterverhaal, bloopers in november, een december vol problemen, in januari lekker makkelijk, in februari en maart de fauna reportage, in april is minimarktonderzoek onder uitzendbureaus als soapopera verwijderd onder het mom van eigenbelangen gaan voor, toen op stap met mijn oudste zoon, nu mijmeren over een nieuwe website