woensdag 9 december 2009

wanhoop

Lieve Jacqueline,

Dank voor uw goede raad en inzichten. Met name uw etymologisch onderzoeksresultaat heeft bij mij de ogen geopend. Nu pas begrijp ik mijn levenslange preoccupatie met de Oedipus mythe. Ook mijn onbedwingbare neiging anderen de ogen uit te willen steken kan ik nu beter duiden. De blinde woede die in mij ontsteekt als mijn bekende achterneef Frits Sissing op het televisiescherm verschijnt zie ik nu in een ander licht. De schade die deze laagopgeleide onbenul aan de familienaam toebrengt is nauwelijks nog te herstellen. Het lukt hem niet alleen zijn eigen achternaam keer op keer foutief te spellen, maar hij is tot overmaat van ramp onlangs uitgeroepen tot één van de slechtst geklede mannen van Nederland. Ik hoef u als Nederlandse vrouw natuurlijk niet uit te leggen dat Frits het dan wel erg bont moet hebben gemaakt. De concurrentie op dat gebied is immers moordend. Van de goede intenties van al mijn FB vrienden ben ik overigens nog niet 100% overtuigd. Zo viel mij onlangs op dat Stanislava Lesana Longauerová een foto van Guðrún Jónína Jónsdóttir als ‘leuk’ kwalificeerde, terwijl zij een dag eerder in een commentaar op de link van Riika Tuomikoski Välilä dezelfde foto nog als ‘niet leuk’ bestempelde. Bovendien heb ik er een halve dagtaak aan al deze contacten te onderhouden. De verrassing die ik op uw advies mijn vrouw bereidde is helaas niet in goede aarde gevallen. Door een misverstand in de communicatie trakteerde zij mij geheel onverwacht op een zogenaamde TigerWoods behandeling. De door de buurman gewaarschuwde Rotterdamse politie was gelukkig snel ter plaatse om mij uit mijn benarde situatie te ontzetten. Noodgedwongen slaap ik nu op een kampeermatrasje in de galerieruimte. Het gemis aan comfort is nog tot daar aan toe, hoewel het voor de lichamelijke verzorging aangewezen zijn op een pantry zeker niet meevalt. Het ergste is dat behalve de toegang tot de echtelijke woning mij ook de omgang met de hond tot nader order is ontzegd. De dagelijkse omgang met dit dierbare wezen wordt door mij nu al node gemist. Misschien weet u een oplossing...

Een tamelijk wanhopige galeriehouder.


---------------------------------------------------------------------------------


Lieve tamelijk wanhopige galeriehouder,

Check mijn tien gouden tips:

Lieve groet van Jacqueline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers

Over mij

Mijn foto
in maart en april een quiz, in mei interviews, in juni roddels, total make overs in juli, augustus de videoroman, september stellingen, in oktober een kort luisterverhaal, bloopers in november, een december vol problemen, in januari lekker makkelijk, in februari en maart de fauna reportage, in april is minimarktonderzoek onder uitzendbureaus als soapopera verwijderd onder het mom van eigenbelangen gaan voor, toen op stap met mijn oudste zoon, nu mijmeren over een nieuwe website