dinsdag 19 mei 2009

Caroline

Wat vind je van interviews?
Ik vind interviews heel leuk en interessant om te lezen. Vroeger was er Bibeb in de Vrij Nederland en dan vroeg ook iedereen: 'Heb je het interview al gelezen?' Ik geloof dat Bibeb nu dood is, dus het is echt lang geleden.

Wie zou je zelf graag eens interviewen?
Ja... Het hoeft niet perse een heel bekend iemand te zijn of zo. Ik denk mensen die heel erg hun eigen leven leiden zoals Johannes Marcus die op de Nieuwe Zijds woont. Hij heeft een huis vol papier, leeg of bedrukt. Of Paul van Luyn die zit in het speelgoed en heeft meer dan vijfduizend stuks en weet precies waar alles staat. Iemand die doet wat anderen niet doen en kennis van zaken heeft. Het zijn leuke mensen die een praatje houden. Verzamelaars laat ik het zo zeggen.


Wat zou je Johannes als eerste vragen?
‘Hoe ben je hier ooit mee begonnen?’

Wat zou je Paul als eerste vragen?
‘Voel je, je verbonden met het speelgoed?’

Welke vraag zou verrassend zijn voor je?
Daar moet jij me toch mee verrassen! ‘Hoe denk je dat je leven er over tien jaar uitziet?’ Dat je ergens bij stil moet staan, erover moet nadenken.

Welke vraag mag beslist niet gesteld worden aan jou?
‘Wat ik gisteravond gedaan heb?’ Waar ik een hekel aan heb is als mensen in de AH zeggen: ‘Fijne avond.' Wat hebben zij ermee te maken hoe mijn avond zal zijn. Alsof het altijd fijn moet zijn, of ‘Wat heb je gisteravond gegeten?’ Dus niet iets onbenulligs, het moet wel ergens over gaan.

Wat doet kunst jou?
Veel, kunst is belangrijk, het ontspant me, het hangt er ook van af wat voor kunst.

Hoe zenuwachtig was je?
Nu? Heel zenuwachtig, je kunt het maar één keer zeggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers

Over mij

Mijn foto
in maart en april een quiz, in mei interviews, in juni roddels, total make overs in juli, augustus de videoroman, september stellingen, in oktober een kort luisterverhaal, bloopers in november, een december vol problemen, in januari lekker makkelijk, in februari en maart de fauna reportage, in april is minimarktonderzoek onder uitzendbureaus als soapopera verwijderd onder het mom van eigenbelangen gaan voor, toen op stap met mijn oudste zoon, nu mijmeren over een nieuwe website