woensdag 20 mei 2009

Roel

Wat vind je van interviews?
Ik hou er wel van. Ik luister er liever naar dan dat ik ze doe. Soms word ik zelf geïnterviewd, dat vind ik eigenlijk nog leuker, helemaal als je de geest krijgt, dan loopt het allemaal lekker. Meestal komen die interviews voort uit complimentjes over mijn werk en dan blijk ik er heel veel over te vertellen. Eerlijk gezegd schrijf ik liever de dingen die ik zou willen zeggen in interviews dan dat ik ze zeg. Goh ik ben wel heel eerlijk vandaag.

Wie zou je zelf graag eens interviewen?
Kurt Vonnegut, mijn favoriete schrijver en natuurlijk Jezus Christus.


Wat zou je Kurt Vonnegut als eerste vragen?
Hij is zesentachtig en hij heeft zijn hele leven Pall Mall gerookt. Daar staat op roken is schadelijk voor uw gezondheid. Hij is al zijn hele leven bezig met zelfmoord, volgens eigen zeggen. Dus ik wil weten waarom hij de fabriek niet gaat aanklagen. En ik wil weten ‘Wat voor hem belangrijker is, het najagen van geluk of het daadwerkelijk beleven van geluk?’

Welke vraag zou je van Jezus Christus als eerste stellen?
‘Is het waar wat ze over je vertellen?’

Welke vraag zou verrassend zijn voor je?
‘Weet je hoe de liefde werkt?’

Welke vraag mag beslist niet gesteld worden aan jou?
Deze.

Wat doet kunst jou?
Kunst moet voor mij aan een drietal voorwaarden voldoen. Het moet door de voordeur passen. Als het even kan moet het goed zijn voor de huid. Het moet voor zichzelf spreken, dus geen conceptueel lulverhaal erbij.

Hoe zenuwachtig was je?
Wanneer? Nu voor dit interview? Niet. Ik kan iedereen een hersenschudding toewensen. Er gaat zoveel door me heen, ik kan me geen zorgen maken over lijstjes, dingen die ik moet doen. Ik leef heel erg in het nu. Het nu is eigenlijk het enige dat telt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers

Over mij

Mijn foto
in maart en april een quiz, in mei interviews, in juni roddels, total make overs in juli, augustus de videoroman, september stellingen, in oktober een kort luisterverhaal, bloopers in november, een december vol problemen, in januari lekker makkelijk, in februari en maart de fauna reportage, in april is minimarktonderzoek onder uitzendbureaus als soapopera verwijderd onder het mom van eigenbelangen gaan voor, toen op stap met mijn oudste zoon, nu mijmeren over een nieuwe website