woensdag 17 juni 2009

Boekenwurm

Roddeltante en Luistervinkje smeren staand boterhammen.


‘Wat vind je van onze boekenwurm?’
‘Ons wormpje Leo?’
‘Of lijkt hij meer op een weekdier?’
‘Mm, daar denk ik even over.’
‘In ieder geval.’
‘Weet je iets leuks?’
‘Iets goors.’
‘Gat nee, niet nu.’
‘Luister nou.’
‘Ik moet zo nog lekker eten.’
‘Een week geleden stond hij voor de boekenkast.’
‘Natuurlijk.’
‘Hij zag mij niet.’
‘En toen?’
‘Hij ging zitten met een boek.’
‘Ja.’
‘En toen met één vinger zijn neus in.’
‘Nou en?’
‘Om draaiende bewegingen te maken.’
‘Is dat nu zo erg?’
‘Ik vind het behoorlijk niet kunnen.’
‘Misschien had hij jeuk.’
‘Ik denk het niet.’
‘Meen je dat nou?’
‘Daarna at hij het op.’
‘Uit zijn neus?’
‘Hij deed het zo openlijk.’
‘Weet je het zeker?’
‘Het bleef niet bij één keer.’
‘O.’
‘Voor hij het in zijn mond deed bekeek hij het.’
‘Dan zal het wel.’
‘Toen hij mij zag ging hij gewoon door.’
‘Wat apart zeg.’
‘Totaal geen schroom.’
‘Die Leo.’
‘Ik bekijk hem heel anders nu.’
‘Hij is ook dikker.’
‘Een vieze vette naaktslak.’
‘Met een voorliefde voor zout.’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers

Over mij

Mijn foto
in maart en april een quiz, in mei interviews, in juni roddels, total make overs in juli, augustus de videoroman, september stellingen, in oktober een kort luisterverhaal, bloopers in november, een december vol problemen, in januari lekker makkelijk, in februari en maart de fauna reportage, in april is minimarktonderzoek onder uitzendbureaus als soapopera verwijderd onder het mom van eigenbelangen gaan voor, toen op stap met mijn oudste zoon, nu mijmeren over een nieuwe website