donderdag 11 juni 2009

De secretaresse

Roddeltante en Luistervinkje staan weer in de rookruimte in afwachting op hun functioneringsgesprek.


‘Ga jij eerst of ik?’
‘Ga jij maar.’
‘Nog een sigaretje?’
‘Graag!’
‘Wat vind je van de secretaresse?’
‘Leuk.’
‘Ze is wel leuk.’
‘Maar?’
‘Ze verbergt iets.’
‘Wat dan?’
‘Ze heeft een dubbelleven.’
‘Hoezo?’
‘Nou ze verhuurt zichzelf?’
‘Als wat?’
‘Wat denk je?’
‘Toch niet als hoer.’
‘Jawel.’
‘Jezus Christus!’
‘Ze heeft heel veel schulden.’
‘Wat voor schulden?’
‘Gokschulden.’
‘Hoeveel?’
‘Weet ik niet.’
‘Moet wel veel zijn.’
‘Anders doe je het niet.’
‘Dat weet je nooit.’
‘Mm.’
‘Weet haar man het?’
‘Niemand weet het.’
‘O.’
‘Echt hoor.’
‘Ook de receptioniste niet?’
‘Nee.’
‘Vreemd.’
‘Dus mondje dicht.’
‘Goed.’
‘Beloofd?’
‘Wat denk je?’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers

Over mij

Mijn foto
in maart en april een quiz, in mei interviews, in juni roddels, total make overs in juli, augustus de videoroman, september stellingen, in oktober een kort luisterverhaal, bloopers in november, een december vol problemen, in januari lekker makkelijk, in februari en maart de fauna reportage, in april is minimarktonderzoek onder uitzendbureaus als soapopera verwijderd onder het mom van eigenbelangen gaan voor, toen op stap met mijn oudste zoon, nu mijmeren over een nieuwe website