woensdag 24 juni 2009

Caissière

Roddeltante en Luistervinkje doen boodschappen


‘Wat zal ik eten vanavond?’
‘Waar heb je zin in?’
‘Pastasalade.’
‘Lekker met spekjes en augurk.’
‘Wat eet jij?’
‘Salade Nicoise. ‘
‘Ook lekker.’
‘Met tonijn en ui.’
‘Onze vaste caissière is er weer.’
‘Ze was lang weg.’
‘Ze heeft in een rusthuis gezeten.’
‘Waarom?’
‘Een zelfmoordpoging.’
‘Alweer?’
‘Haar vierde geloof ik.’
‘Dat klinkt niet goed.’
‘Ze doet het zo halfslachtig.’
‘Zal ze eenzaam zijn?’
‘Volgens mij manisch depressief.’
‘Hoe doet ze het?’
‘Ouderwets met een scheermes.’
‘Gatver.’
‘In bad.’
‘Alle pogingen?’
‘Iedere keer weer.’
‘Wat smerig.’
‘Voor haar buurvrouw zeker.’
‘Hoezo?’
‘Zij vindt haar altijd.’
‘Dus toch eenzaam.’
‘Ze lijkt zo normaal.’
‘Behalve dat ze zoveel lult.’
‘Het gaat ook nergens over.’
‘Ze ratelt de realiteit weg.’
‘Misschien moet ze ander werk?’
‘Wat als ze dit leuk vindt?’
‘Ik weet het ook niet.’
‘Ik heb haar nooit depressief gezien.’
‘Ik wel.’
‘Jij weer wel.’
‘Dan ziet ze eruit als afvoerwater.’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers

Over mij

Mijn foto
in maart en april een quiz, in mei interviews, in juni roddels, total make overs in juli, augustus de videoroman, september stellingen, in oktober een kort luisterverhaal, bloopers in november, een december vol problemen, in januari lekker makkelijk, in februari en maart de fauna reportage, in april is minimarktonderzoek onder uitzendbureaus als soapopera verwijderd onder het mom van eigenbelangen gaan voor, toen op stap met mijn oudste zoon, nu mijmeren over een nieuwe website