zaterdag 6 juni 2009

De kunstenares

Roddeltante en Luistervinkje zitten op een terras.


‘Wat vond je van de borrel gisteren?’
‘Gaat.’
‘Kan beter hè?’
‘Wie was die draak?’
‘Bedoel je de draak met jurk?’
‘Inderdaad, ken je haar?’
‘Niet echt.’
‘Wat deed ze op onze borrel?’
‘Uitnodigingen uitdelen.’
‘Voor wat?’
‘Een duo tentoonstelling.’
‘Wie kent haar dan?’
‘Ze is een vriendin van de receptioniste.’
‘Dacht ik al.’
‘Zij is kunstenares.’
‘Natuurlijk.’
‘Ze maakt sieraden.’
‘Gut.’
‘Van plastic zooi.’
‘Origineel zeg.’
‘Het schijnt dat ze totaal geen talent heeft.’
‘Wie zegt dat?’
‘De receptioniste.’
‘Als zij het zegt.’
‘Ik ben uitgenodigd voor de vernissage.’
‘Ik niet.’
‘Moet je die uitnodiging zien.’
‘Afschuwelijk zeg.’
‘Hysterisch hè.’
‘Wanneer is het?’
‘Vanmiddag.’
‘Ga je?’
‘Misschien.’
‘Kan toch leuk zijn?’
‘Welnee.’
‘Zal ik mee gaan?’
‘Leuk.’
‘We gaan!’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers

Over mij

Mijn foto
in maart en april een quiz, in mei interviews, in juni roddels, total make overs in juli, augustus de videoroman, september stellingen, in oktober een kort luisterverhaal, bloopers in november, een december vol problemen, in januari lekker makkelijk, in februari en maart de fauna reportage, in april is minimarktonderzoek onder uitzendbureaus als soapopera verwijderd onder het mom van eigenbelangen gaan voor, toen op stap met mijn oudste zoon, nu mijmeren over een nieuwe website