vrijdag 12 juni 2009

Boekhouder

Roddeltante en Luistervinkje fietsen richting kroeg.


‘Wat ik laatst zag.’
‘Ben benieuwd.’
‘Een mega fraude zaak.’
‘Hoe groot.’
‘Het heeft RTL Boulevard gehaald.’
‘Enorm dus.’
‘Dit is geen oplichterij meer.’
‘Details graag.’
‘Het gaat om zeker meer dan 15 miljard.’
‘Zo.’
‘Ik zeg 15 miljard hè.’
‘Wat doe je met al dat geld.’
‘Niet uitgeven want dan gaat het mis.’
‘Wie, waar en waarom?’
‘Reden is simpel.’
‘Altijd.’
‘Omdat het kan.’
‘Waar?’
‘In Aalsmeer.’
‘Laat me raden.’
‘Je raad het nooit.’
‘Televisieproducent.’
‘Nee.’
‘Vertel dan.’
‘De boekhouder van een bloembollenhandel.’
‘Ken jij niet zo’n boekhouder.’
‘Over hem heb ik het.’
‘Niet te kort zeg.’
‘Het ergste komt nog.’
‘Wat?’
‘Hij zit nu op Hawaï met mijn nichtje.’
‘Ilona?’
‘Ja.’
‘Is ze erbij betrokken?’
‘Dat weten we nog niet.’
‘Lieve hemel.’
‘De zus van mijn moeder is als een idioot rechercheur aan het spelen.’
‘O wat spannend.’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers

Over mij

Mijn foto
in maart en april een quiz, in mei interviews, in juni roddels, total make overs in juli, augustus de videoroman, september stellingen, in oktober een kort luisterverhaal, bloopers in november, een december vol problemen, in januari lekker makkelijk, in februari en maart de fauna reportage, in april is minimarktonderzoek onder uitzendbureaus als soapopera verwijderd onder het mom van eigenbelangen gaan voor, toen op stap met mijn oudste zoon, nu mijmeren over een nieuwe website