zondag 21 juni 2009

De werkloze

Roddeltante is bij Luistervinkje aan het barbecuen


‘Wat ziet die tuin van de buren eruit.’
‘Ze laten alles groeien.’
‘Ik krijg zin in tuinieren.’
‘Terwijl je daar niet van houdt.’
‘Zij was toch zwanger.’
‘Het kind is er al.’
‘Jongetje of meisje.’
‘Mongooltje.’
‘Echt waar?’
‘Heel echt.’
‘Vreselijk lijkt me dat.’
‘Een ramp.’
‘En nu?’
‘Ze houden enorm van haar.’
‘Natuurlijk maar wat nu?’
‘De punctie was goed.’
‘Hoe kan dat nou?’
‘Het schijnt heel af en toe voor te komen.’
‘Hoe zijn ze eronder.’
‘Wat zal ik zeggen.’
‘Zoals het is.’
‘Het gaat.’
‘Echt.’
‘Ik zie niet alles.’
‘Wat een pech.’
‘Daarbij is hij werkeloos.’
‘Ach nee.’
‘Een maand nu.’
‘Alles komt altijd tegelijk.’
‘Twintig jaar heeft hij er gewerkt.’
‘Schandelijk.’
‘Hup eruit.’
‘Hoe oud is hij?’
‘Bijna vijftig.’
‘Dat wordt moeilijk.’
‘Stil, daar zijn ze.’
‘Hallo!’
‘Wat een weer hè?’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers

Over mij

Mijn foto
in maart en april een quiz, in mei interviews, in juni roddels, total make overs in juli, augustus de videoroman, september stellingen, in oktober een kort luisterverhaal, bloopers in november, een december vol problemen, in januari lekker makkelijk, in februari en maart de fauna reportage, in april is minimarktonderzoek onder uitzendbureaus als soapopera verwijderd onder het mom van eigenbelangen gaan voor, toen op stap met mijn oudste zoon, nu mijmeren over een nieuwe website