vrijdag 19 juni 2009

Reisleidster

Roddeltante en Luistervinkje hangen hun jas op.


‘Weet je nog mijn vakantie vorig jaar?’
‘Is dat alweer een jaar geleden?’
‘Bijna.’
‘Wat vliegt de tijd.’
‘Een groepsreis.’
‘Was dat die singletrip?’
‘Naar Indonesië ja.’
‘Dat was gaaf toch?’
‘Prachtig hoor. ‘
‘Ik krijg zin in vakantie zeg.’
‘We hadden toen een reisleidster.’
‘Daar heb je over verteld.’
‘Zij is lid van een terroristische groep.’
‘Dat meen je niet.’
‘Ik wilde gisteravond boeken.’
‘Weer een singletrip?’
‘Een gewone deze keer.’
‘Leuk.’
‘Babette vertelde het me.’
‘Wat is er gebeurd?’
‘De reisleidster opereerde al langer.’
‘Tijdens haar werk?’
‘Het reizen begeleiden was een dekmantel.’
‘Zij liever dan ik.’
‘Zodra we ergens aankwamen ging zij weer weg.’
‘Dat meen je niet.’
‘Het viel al op.’
‘Ze was heel chaotisch toch?’
‘Gespleten eerder.’
‘Wat doe je dan eigenlijk?’
‘Geen idee, vergaderen?’
‘Ik zou het echt niet weten.’
‘Bommen plaatsen?’
‘Zoiets ja.’
‘Ze was ook moslim geworden.’
‘Dat geeft je al te denken.’
‘Ze zoeken een nieuwe leidster.’
‘Niets voor jou?’
‘Veel te veel gedoe.’
‘Wat een wereld.’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers

Over mij

Mijn foto
in maart en april een quiz, in mei interviews, in juni roddels, total make overs in juli, augustus de videoroman, september stellingen, in oktober een kort luisterverhaal, bloopers in november, een december vol problemen, in januari lekker makkelijk, in februari en maart de fauna reportage, in april is minimarktonderzoek onder uitzendbureaus als soapopera verwijderd onder het mom van eigenbelangen gaan voor, toen op stap met mijn oudste zoon, nu mijmeren over een nieuwe website