zondag 21 februari 2010

apen

Er zijn ook loslopende apen! Het is niet de eerste keer dat ik me tussen apen begeef. Toch blijft het speciaal. Misschien komt het doordat mijn Chinese sterrenbeeld aap is.
Op een middag ben ik op stap met mijn oudste zoon. We wandelen en komen steeds dichter bij de apen. Mijn zoon heeft zijn hand vol gele bloemblaadjes. Van die puntige. Hoe hij eraan komt weet ik niet. Bij een groepje taxichauffeurs zit een aap. We staan stil en ik zeg: ‘Kijk een aap.’ Mijn zoon zegt niets. We staan daar maar en ondertussen word ik aangesproken door drie chauffeurs die me vragen of ik een taxi wil. Allemaal na elkaar. Mijn zoon zet het op een brullen. De aap heeft één van zijn blaadjes afgepakt. Het is in een nanoseconde gebeurd. Ik troost hem, vraag of alles goed is of hij gebeten is en dat is niet zo. Hij is alleen geschrokken, de chauffeurs lachen en wij lopen door en staan bij geen enkele aap meer stil.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers

Over mij

Mijn foto
in maart en april een quiz, in mei interviews, in juni roddels, total make overs in juli, augustus de videoroman, september stellingen, in oktober een kort luisterverhaal, bloopers in november, een december vol problemen, in januari lekker makkelijk, in februari en maart de fauna reportage, in april is minimarktonderzoek onder uitzendbureaus als soapopera verwijderd onder het mom van eigenbelangen gaan voor, toen op stap met mijn oudste zoon, nu mijmeren over een nieuwe website