zaterdag 27 februari 2010

hagedis

Heb ik niet al eerder de was buiten gehangen over ‘t dagje uit? In ieder geval gaan we niet naar de vleermuizengrot maar naar andere attracties, een warm waterbron. Het is zondag. Als keurige lui die onze Nederlandse cultuur eer aan doen, kijken we eerst wat het allemaal behelst. Dan pas betalen we. We poedelen in mosterdgeel water dat inderdaad warm is, kijken naar Balinezen in het zwembad, zij kijken naar onze circusvertoning en ik ben blij dat we vandaag op pad zijn, want nu waan ik me even geen Nederlandse toerist maar een inwoner die ook op zondag zijn rituele bad neemt.
Als we klaar zijn drinken we koffie, omdat ik daar zo zin in heb. Onze chauffeur annex rondleider annex, vul zelf maar in... heeft al koffie gedronken, toen wij aan het plonzen waren, maar dat geeft niet, hij komt bij ons aan tafel zitten.
‘Look a ...’. Al sla je me dood ik weet echt niet meer wat Made, onze chauffeur zegt. Hij wijst in de verte. Het is vast een beest. Ik sta op, kijk naar het stuk zand langs de rivier, tussen de bomen, het groen, ik scan het gebied af maar ik zie geen dier. Ik geef het op, kan dat eigenlijk niet, tuur nog eens, dan zie ik een hagedis, of eigenlijk een stuk hagedis, een poot en staart. Het is een grote. Ik denk bijna een meter. Ik ben blij, het geeft me het gevoel dat ik in de natuur ben, wat ook zo is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers

Over mij

Mijn foto
in maart en april een quiz, in mei interviews, in juni roddels, total make overs in juli, augustus de videoroman, september stellingen, in oktober een kort luisterverhaal, bloopers in november, een december vol problemen, in januari lekker makkelijk, in februari en maart de fauna reportage, in april is minimarktonderzoek onder uitzendbureaus als soapopera verwijderd onder het mom van eigenbelangen gaan voor, toen op stap met mijn oudste zoon, nu mijmeren over een nieuwe website