donderdag 18 februari 2010

eenden

Op een ochtend, ik wrijf mijn ogen uit, en stap de aircokamer uit de föhn in. Zo voelt een kaasje zich als het uit de ijskast wordt gehaald. In het rijstveld kwaken eenden. Huh zie ik het goed? Zijn het geen ganzen? Ik knijp met mijn ogen en focus. Het zijn eenden. Vreemd om ze niet zoals ik gewend ben in het water te zien dobberen. Het rijstveld dat na het oogsten een dor en rommelig uiterlijk heeft, herbergt voor de kwetteraars nog van alles waar wij onze neus voor op zouden halen. Ze doen me denken aan wat ik aantref als ik tijdens een houseparty een wc bezoek. Ik maak een notitie in mijn hoofd van dit tafereel en loop alle dieren na die ik gezien heb en besluit extra alert te zijn op wat nog gaat komen. In de supermarkt schaf ik een schrift aan met ruitjespapier. De blokken zijn groot, 16 bij 16 mm. Als een trotse pauw maak ik een lijst van alle dieren die ik al gezien heb tot nu toe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers

Over mij

Mijn foto
in maart en april een quiz, in mei interviews, in juni roddels, total make overs in juli, augustus de videoroman, september stellingen, in oktober een kort luisterverhaal, bloopers in november, een december vol problemen, in januari lekker makkelijk, in februari en maart de fauna reportage, in april is minimarktonderzoek onder uitzendbureaus als soapopera verwijderd onder het mom van eigenbelangen gaan voor, toen op stap met mijn oudste zoon, nu mijmeren over een nieuwe website