zondag 28 februari 2010

spin

We zijn aan het eind van ons Latijn in onze toeristische achtbaan waar we al de hele dag inzitten, als ik de spin zie. Het is nog steeds zondag. We wandelen rond op het toch nog bereikte tempelcomplex, de tempels liggen aan een meer, heel veel staan er in bamboe stellingen, er wordt druk gerestaureerd. Eerst ontdek ik in het voorbijgaan een web, die opvalt omdat het regent en er kleven druppels aan de spinnendraden. Ik sta erbij stil en zoek de spin. Waar een web is zit meestal een spin, of hij moet even boodschappen doen, maar natuurlijk doen spinnen dat niet en dus zie ik boven in het web een hele grote dikke spin, rustig waken over zijn territorium. Gelukkig alles klopt. Het is mijn eigen kleine verstilde (geluk)moment van de dag, ik kijk heel even en loop door.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers

Over mij

Mijn foto
in maart en april een quiz, in mei interviews, in juni roddels, total make overs in juli, augustus de videoroman, september stellingen, in oktober een kort luisterverhaal, bloopers in november, een december vol problemen, in januari lekker makkelijk, in februari en maart de fauna reportage, in april is minimarktonderzoek onder uitzendbureaus als soapopera verwijderd onder het mom van eigenbelangen gaan voor, toen op stap met mijn oudste zoon, nu mijmeren over een nieuwe website