woensdag 10 juni 2009

Vriendin

Roddeltante en Luistervinkje staan in de rookruimte.


‘Ken jij Amanda nog?’
‘Even denken.’
‘Ik ging een tijd intensief met haar om.’
‘Lang geleden?’
‘Paar jaar.’
‘Ja ik weet het al.’
‘Op de een of andere manier zijn we uit elkaar gegroeid.’
‘Wat is er met haar?’
‘Amanda is hoogbegaafd.’
‘Hoe bedoel je.’
‘Zoals ik het zeg. ‘
‘Hoe kan dat?’
‘Zij zegt het.’
‘Ach gut.’
‘Amanda had allerlei klachten.’
‘Wat voor klachten?’
‘Problemen met mannen.’
‘Mannen?’
‘Hoogbegaafd zijn loste al haar problemen op.’
‘Zo zo.’
‘Mannen kunnen niet tegen een intelligentere vrouw.’
‘Dat kan.’
‘Daar worden ze bang van.’
‘Waarvan niet?’
‘Daarom kon ze geen man houden.’
‘Zal dat echt zo zijn?’
‘Welnee.’
‘Het was toch een vreemd meisje?’
‘Ja, vreemd leuk.’
‘Mis je haar?’
‘Ben je gek.’
‘Nou?’
‘Best wel.’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers

Over mij

Mijn foto
in maart en april een quiz, in mei interviews, in juni roddels, total make overs in juli, augustus de videoroman, september stellingen, in oktober een kort luisterverhaal, bloopers in november, een december vol problemen, in januari lekker makkelijk, in februari en maart de fauna reportage, in april is minimarktonderzoek onder uitzendbureaus als soapopera verwijderd onder het mom van eigenbelangen gaan voor, toen op stap met mijn oudste zoon, nu mijmeren over een nieuwe website