zaterdag 13 juni 2009

Receptioniste

Roddeltante draalt bij Luistervinkje thuis om haar werktafel.


‘Weet jij nog een roddel?’
‘Wat zeg je?’
‘RODDEL, heb je toevallig nog iets gehoord?’
‘Jij bent altijd op de hoogte.’
‘Kom nou.’
‘Ja hoor, alles wat ik weet komt via jou.’
‘Ik weet niets.’
‘Ik ook niet.’
‘Laten we nadenken.’
‘Misschien iets leuks over de receptioniste of zo.’
‘Helaas.’
‘Hoe kan dat nou?’
‘Ik heb het druk gehad.’
‘Waarmee?’
‘Van alles.’
‘Ga eens kletsen met de receptioniste.’
‘Dat kan nu niet.’
‘Maandag, misschien hoor je iets geinigs.’
‘Zij is erg discreet.’
‘Dat is bijna eng hè?’
‘Ze weet wel van alles.’
‘Dat laat ze dan gemeen doorschemeren.’
‘Maar het echte werk laat ze liggen.’
‘Je moet haar verleiden.’
‘Gat nee.’
‘Tot uitspraken.’
‘Dat lukt mij niet bij haar.’
‘Ze mag jou niet.’
‘Ha.’
‘Ze gaf eens een hint.’
‘En?’
‘Daar bleef het bij.’
‘Heb je het niet uit haar getrokken.’
‘Dat heb ik wel geprobeerd natuurlijk.
‘Ik wist het wel.’
‘Wat maakt het je uit.’
‘Niets, echt helemaal niets.’
‘Zo ken ik je weer.’
‘Ik ga maandag met haar babbelen.’
‘Aardig blijven hoor!’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers

Over mij

Mijn foto
in maart en april een quiz, in mei interviews, in juni roddels, total make overs in juli, augustus de videoroman, september stellingen, in oktober een kort luisterverhaal, bloopers in november, een december vol problemen, in januari lekker makkelijk, in februari en maart de fauna reportage, in april is minimarktonderzoek onder uitzendbureaus als soapopera verwijderd onder het mom van eigenbelangen gaan voor, toen op stap met mijn oudste zoon, nu mijmeren over een nieuwe website