donderdag 25 juni 2009

Uitzendkracht

Roddeltante en Luistervinkje wachten in de vergaderkamer


'Vergadert onze uitzendkracht nu mee?'
'Ik hoop het niet.'
'Als ik het goed heb is dit haar laatste week.'
'Zoiets hoorde ik ook.'
'Ze huppelt hier al te lang rond.'
'Met zo’n afschuwelijke stem.'
'Die ze zelf zo graag hoort.'
'Altijd te hard.'
'Behalve als ze roddelt.'
'Ze heeft in die korte tijd meer geroddeld dan jij.'
'Ik roddel niet zo veel hoor.'
'Vergeleken bij haar niet.'
'Wat krijgen we nu?'
'Nou?'
'Ga me nu niet met haar vergelijken.'
'Kom op.'
'Ik ben best discreet.'
'Dat denk je toch niet echt?'
'Ik kan heel goed dingen voor me houden.'
'Ja hoor.'
'Dat vind ik echt.'
'Je wordt de roddeltante genoemd.'
'Wie zegt dat allemaal?'
'Iedereen.'
'O nee.'
'Jij kan er wat van roddeltante.'
'Hou op.'
'De enige die je overtreft is uitzendkracht.'
'Wat afschuwelijk.'
'Welnee. '
'En jij roddelt natuurlijk nooit?'
'Ik roddel ook wel eens.'
'Nou dan.'
'Maar niet zo veel als jullie.'
'Jouw roddels zijn vals.'
'Roddelen is roddelen.'
'Mijn roddels zijn wetenswaardigheden.'
'Wat maakt het allemaal uit.'
'Ik schrik hier van.'
'Niet doen, lekker doorgaan joh.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers

Over mij

Mijn foto
in maart en april een quiz, in mei interviews, in juni roddels, total make overs in juli, augustus de videoroman, september stellingen, in oktober een kort luisterverhaal, bloopers in november, een december vol problemen, in januari lekker makkelijk, in februari en maart de fauna reportage, in april is minimarktonderzoek onder uitzendbureaus als soapopera verwijderd onder het mom van eigenbelangen gaan voor, toen op stap met mijn oudste zoon, nu mijmeren over een nieuwe website